۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱

ژست دموکراسی خواهانه اولاند در قبال سوریه/ پاریس در پی آغاز عملیات نظامی در لیبی نیست

ژست دموکراسی خواهانه اولاند در قبال سوریه/ پاریس در پی آغاز عملیات نظامی در لیبی نیست

رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با رسانه های فرانسوی در ژستی دموکراسی خواهانه بر راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و در عین حال احتمال آغاز عملیات نظامی در لیبی را همزمان با افزایش تهدیدات تروریستی رد کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با فرانس 24، تی وی 5 و رادیو بین المللی فرانسه از جامعه بین المللی خواست تا برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه با هدف  پایان دادن به خشونت ها در این کشور کمک کنند.

وی در عین حال گفت: گزینه نظامی روی میز است و فرانسه بیشترین تلاش خود را بکار می گیرد تا همگان را مطمئن سازد کنفرانس ژنو به نتیجه می رسد.

اولاند گفت: معتقدیم که راه حل سیاسی بهترین گزینه در سوریه است اما راه حل سیاسی هرگز فرضیه گزینه نظامی را رد نمی کند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: فرانسه خواهان پایان دادن به ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفین سوری است اما در عین حال در پی آن هستیم که تسلیحات ارسالی تنها به دست مخالفین برسد نه در اختیار گروههایی قرار گیرد که از این تسلیحات علیه خودمان استفاده می کنند یا به بی ثباتی بیشتر سوریه دامن می زنند.

اولاند تاکید کرد: کنفرانس ژنو که در ماه ژوئن برنامه ریزی شده است، با هدف آغاز مذاکرات صلح در سوریه با هدف فراهم کردن مقدمات انتقال قدرت بدون همکاری اسد برگزار می شود.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر راه حل سیاسی در مالی تاکید کرد و گفت: با وجود ناآرامی ها در مالی، مطمئنم که انتخابات در این کشور در ماه جولای برگزار می شود. 

اولاند ضمن رد گزارشها درباره احتمال عملیات نظامی فرانسه در لیبی تاکید کرد: پاریس در پی آغاز عملیات نظامی در لیبی نیست.

وی در گفتگو با رسانه های فرانسوی تاکید کرد: شبکه های تروریستی مستقر در جنوب لیبی به احتمال زیاد پشت پرده حملات به معدن اورانیوم فرانسه و یک اردوگاه نظامی در شمال نیجر بودند که هفته گذشته صورت گرفت.

کد خبر 2067445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha